Brug af replikboksen

Moderators billede

Lad debatten fortsætte her.

Men det er ikke meningen, at enkelte brugere skal diskuteres.

Kun hvad meningen med replikboksen er eller ikke er.

Norgaard86s billede

Glad for at se, at der langt om længe gøres noget ved replikboksen.

Synes det nærmer sig det pinlige, at forsiden efterhånden kun består af de samme brugeres interne skænderier. Det har i perioder lignet enkelte brugeres personlige dagbog. 

Ved ikke hvad der har været den overordnet idé med reblikboksen, men de fleste debatter er efterhånden flyttet derud. Irriterer mig (som den kælling jeg er), at der af og til er 3-4 indlæg efter hinanden af den samme bruger blot fordi vedkommendes udsagn er så vigtigt, at det skal placeres i reblikboksen, istedet for at starte et helt nyt indlæg eller kommentere i et allerede eksisterende. 

raycs billede

Jeg må hellere bruge dette forum - end i replikboxen - til at rose Moderator for tålmodigt at fastholde, at det ikke handler om at have det sidste ord, men at man har myndigheden til at lukke ned for - ja undskyld - kværulanter!

Fedt at vi kan være uenige; men det skal der være plads til, uden man skal svines til, som mange nok har oplevet herinde. Det mindsker lysten til at bidrage - også positivt - til WHD.

Så herfra - af hjertet tak Smile

OG lad os ikke glemme - vi deler en passion for en fantastisk klub: Så vi bør vel give hinanden lidt "snor"/credit, fremfor at finde fjender?

Moderators billede

Jeg opper lige denne tråd, så den kan bruges igen.

Brug denne tråd til at diskutere tonen, så debatten ikke bliver i replikboksen. Det gør det umuligt at modere.

Foreløbigt er dette også en sandkasse, hvor rammerne for debatten er lidt større, end den vil være i replikboksen, hvor vi vil prøve at være mere konsekvente.

Der er dog også grænser for, hvad vi kan nå, da der, selvom vi er to, kan ske meget på de få timer, hvor vi ikke kigger.

spurs0804s billede

Jeg synes personligt ikke, at moderator konceptet, i sin nuværende form, fungerer.

Som jeg forstår det griber I ikke ind med mindre, der er én der klager over tonen. 

Jeg tror mange bare vælger ikke at deltage i debatten i stedet, fordi det er nemmere og derfor vil hjemmesiden IMO langsomt dø

Moderators billede

@ spurs0804

Vi er sådan set enige i, at det ikke har fungeret helt tilfredsstillende.

Det gjorde det i en periode - men inden for den seneste tid har det ikke været godt, nej.

Det er rigtigt, at vi forsøgte at få folk selv til at henvende sig. Fordi den accetable tone ville blive fastsat, og vi ville blive mere klar over, hvor folks personlige grænser går, da de ikke nødvendigvis er identiske med vores.

Det har blot ikke virket, fordi folk enten selv har svaret tilbage, eller holdt sig væk, som du skriver.

Vi har også forsøgt med præventive fjernelser af indlæg. Desværre sker skaden bare hurtigere, end vi kan nå at modere. Det vil sige, at vi kan godt fjerne et indlæg - men der er allerede svaret på det.

Vi prøver nu at skifte strategi og blive mere synlige. Men ansvaret er stadigt brugernes eget. Vi har oplevet, at folk - når vi har været synlige - forlader sig på, at deres indlæg er i orden, så længe det ikke bliver fjernet. Og det er ikke nødvendigvis tilfældet.

Vi vil nu give karantæner nemmere - for at fjerne kamphaner, og vi vil fjerne brok over vores gøren og laden for at give os arbejdsro.

Er man utilfreds med os og føler sig censureret uretfærdigt, vil det blive et bestyrelsesspørgsmål, hvor vi hidtil har været flink og taget debatten. Forhåbenligt vil det give anledning til at tænke to gange, før man tager slåskampen.

Vi kan ikke være lynafleder, da det ser ud til at have undermineret respekten for vores arbejde; det bebyrder os og gavner tilsyneladende ikke. 

spurs0804s billede

@moderator

Det glæder mig at I er opmærksomme på problemet og at der vil blive slået hårdere ned. Jeg ved også godt, at I kun kan arbejde indenfor det mandat I har fået af bestyrelsen, så mit indlæg var også til bestyrelsen.

Jeg misunder jer ikke opgaven - good luck Smile

Julles billede

Dejligt at i tager fat. 

Der har afgjort været tidspunkter hvor jeg har overvejet om jeg gider være aktiv deltager på denne side.Tilsidst som nu, opstår der jo et behov for at gå ind og kommentere på tonen, men det er jo unægteligt med fare for selv at blive udsat for en sviner. Jeg håber virkelig at det vil lykkedes for jer. Det jeg forventer er jo ikke en spejderklub, men tingene har efterhånden taget overhånd.Smile

DenFedes billede

Folk må bare acceptere, at I er den øverste myndighed, og at jeres ord er lov her på hjemmesiden.

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer