En melding fra Araya

spursfyn08s billede

Det her er fra min gode ven Araya og fra Facebook. Jeg synes I skal læse det. 

Til medlemmerne i White Hart Danes:

Som det er kommet frem så er jeg blevet udelukket fra WHD i 1 år og jeg vil her gerne lige komme med min side af historien da jeg ikke gider at have usandheder hængende på mig.

På Spurs.dk bliver der i transfer vinduets afslutning debatteret heftig omkring dem der kommer ind og de manglende transfers. Den mest debatteret spiller er uden tvivl Serge Aurier. 
Der kører en debat om hvor vidt han overhovedet er velkommen og Auriers faggot kommentar er den som bliver debatteret absolut mest. 
Jeg giver udtryk for at jeg er mere bekymret over hans anklage for overfald på en politibetjent, mens andre brugere er decideret rystet over at flertallet egentlig ikke er provokeret af faggot kommentaren og ikke mener at der er noget diskriminerende i den men at Aurier har brugt faggot som et "bandeord". 
Det falder visse brugere for brystet at andre "kan være ligeglade" med den den kommentar men ellers er der ikke meget i det. Jeg spørger så om følgende "Hvad så med muslimer, de er i særdeleshed homofobiske og antisemitiske" med henblik på hvorfor at der ikke bliver stillet samme spørgsmål til vores muslimske spillere som til Aurier nu hvor flere brugere i debatten ikke ønsker Aurier pga. homofobisk og antisemitisme. 
Denne kommentar bliver så tolket som et og jeg citerer "åbenlyst racistisk og homofobisk indlæg". Lad mig lige understrege at jeg som udgangspunkt i en debat går ud fra at folk som har meget meget travlt med at ønske en spiller ud af klubben på baggrund af noget de mener er "homofobisk og antisemetisk" selv ved at homoseksualitet er forbudt i islam og at islam suverænt er den mest antisemitiske religion i verden. 
Mit spørgsmål går i alt sin enkelthed ud på hvorfor det er et problem med Aurier men ikke hos eks. Dembele som er muslim. Mit indlæg har på ingen måde nogen politisk, racistisk, homofobisk eller antisemitisk dagsorden. Det er næppe tilfældigt at den bruger som blev mest stødt over Auriers faggot kommentar og åbenbart også mit spørgsmål, er samme person som har givet mig 1 års karantæne. Jeg skulle mene at det var muligt ikke at være personlig i den slags sager her, men det viser sig tydeligt at det er det ikke. Jeg får tilmed at vide at Spurs.dk er et fodboldsite og ikke en politisk hjemmeside, men skal alle der har debatteret Auriers "politiske udmelding" så have karantæne eller er det kun mig? White Hart Danes facebook gruppe valgte i øvrigt under den årlige Gay parade i København at støtte op om paraden, men det er mig der er politisk ved et spørgsmål til Auriers transfer. Retningslinjerne siger at politiske tilkendegivelser ikke er tilladt, den lader vi lige stå.

Jeg har været med fra start af WHD, jeg var èn af de 5 der grundlagde klubben og har i min tid arrangeret de vildeste ture og fælles arrangementer. Jeg har aldrig på noget tidspunkt i de mange år generet så meget som èn eneste pga. deres religion, race, seksualitet eller hvad ved jeg. Jeg har kaldt folk idioter ja og tro mig det får man også karantæne for, men aldrig har jeg debatteret politik eller generet nogen. For mig er Tottenham en klub hvor alle er velkommen og jeg har aldrig i mine ufattelig mange rejser til klubben og med klubben stødt på èn eneste der ikke følte sig velkommen.

Denne karantæne, som burde blive fjernet, er givet til mig fordi "jeg fylder for "meget" på hjemmesiden og fordi jeg ofte har min egen holdning og står ved den, ikke fordi jeg har været racistisk, sexistisk, antisemitisk eller homofobisk.

Håber alle får en fantastisk sæson og fremtid...

Jesper Friis
Araya
Det sorte får

Tommys billede

Super godt skriver .......

spursfcs billede

Godt skrevet Friis

Ingen tvivl om at der er forskelsbehandling her på Spurs.dk. Nogle får karantæne for bagateller, mens andre ofte går fri for grove overtrædelser.

Og når der så endelige bliver givet karantæne, så får man ikke den karantæne som man altid er berrigtiget til...... Det bør jo være lige for alle.

Har flere gange opfordret til at man åbent og ærligt meddeler her på forum hvem man har givet karantæne til og for hvad.

ccs billede

1 år ...!?! Shock
Der var, i anden sammenhæng, nogen der tidligere refererede til, og talte om, nordkoreanske tilstande .. Det viser sig desværre at være mere sandt end man troede muligt i DK i 2017 .. Sad

Jeg er mildest talt rystet over den sygelige trang til ensretning og overdreven politisk korrekthed der hersker på en side der burde evne at rumme diversitet i såvel holdninger som udtryksform .. En side der burde hylde og ophøje holdningstilkendegivelser, følelsesudbrud, eder og forbandelser, passion og lidenskab - om spillet vi alle elsker, og ikke mindst om klubben vi alle elsker !
Der har i stedet udviklet sig en hang til en syg rygklappermentalitet, hvor det åbenbart er vigtigere at tænke over hvad andre dog måtte tænke og mene, end at være passioneret i det man gør og siger / skriver ..
Børnehavementaliteten og rundkredspædagogikken har sejret - og sejret ad helvede til ... ! Sad Hvis dette er fremtiden for siden her, og for fanklubben, så ser fremtiden grå, intetsigende, ligegyldig og indholdsløs ud ... :/

Jeg vil på det kraftigste opfordre bestyrelsen til at komme med en utvetydig udmeldning om, hvorvidt der i bestyrelsen hersker enighed om arayas karantæne - længden af denne - og bevæggrundene for at uddele denne .. Samtidig vil jeg opfordre til en seriøs genovervejelse af denne karantæne. Det er ganske enkelt ikke gangbart at stange karantæner ud pga nidkærhed, personlige præferencer og holdninger, og gammelt indestængt nag .. Det underminerer og ødelægger fuldstændigt hjemmesidens, og fanklubbens, troværdighed - og i sidste instans - berettigelse ...

Stadig delvis i chok ..
COYS

/CC

jonasluffes billede

#FREEARAYA

bjarkehs billede

Hej Araya

Tak for indlægget. Jeg har skrevet min holdning til dig privat, og når du skriver herinde, kan jeg også godt gøre den officiel. Jeg synes, at dit indlæg er racistisk! Indlæg på hjemmesiden skal overholde retningslinjerne. Og helt konkret tager bestyrelsen aktion på denne sag fordi vi får en anmeldelse – det synes jeg, vi er forpligtiget til at handle på (altså vurdere sagen). Og jeg står gerne ved, hvad jeg tidligere har skrevet til Araya.

Jeg synes, det er en racistisk generalisering, at skrive at 'muslimer i særdeleshed er homofobiske og antisemitiske'.

Jeg er ikke indstillet på at starte en politisk diskussion om det her – det er et fodboldsite, men retningslinjerne for brugen af hjemmesiden er ganske klar. ’Racisme, diskrimination og andre ytringer baseret på baggrund af en persons eller spillers religion, etniske oprindelse, hudfarve og lignende medfører spærring af afsenderens brugerprofil, og i grovere tilfælde en politianmeldelse.

Politiske debatter hører ikke hjemme på hjemmesiden, medmindre det er strengt relateret til fodbold eller Tottenham. Ytringer som direkte afspejler brugerens politiske ståsted og holdninger er ikke acceptable og vil blive slettet.’

Som du selv skriver i indlægget har du fået flere karantæner, og derfor er retningslinjerne ganske klare på det næste skridt. Derfor synes jeg, at karantænen på 1 år er på sin plads.

Angående rygklappermentaliteten synes jeg ikke, det er korrekt. Det handler om udtryksformen. Hvis Araya er bekymret over, at Aurier har overfaldet en politibetjent, kan jeg overhovedet ikke se noget forkert i det. Det er han da naturligvis velkommen til at skrive. Som jeg har skrevet ovenfor, er det et andet sted kæden hopper af for mig.

Hvis det er sandt, at bestyrelsen uddeler karantæner efter nidkærhed, personlige præferencer og holdninger og gammelt indestængt nag, vil jeg på det kraftigste opfordre jer, til at stemme på nogle andre til generalforsamlingen – det lyder da ikke holdbart!

Jeg har personligt et godt forhold til Araya, det håber jeg, han ved. Jeg deler langt fra hans politiske holdninger, ligesom jeg er sikker på, han heller ikke deler mine, men fred være med det. Jeg har meget godt at sige om hans person, og hans passion for Tottenham er unik. Så hvis cc mener, at karantænen er funderet i det ovenstående karateristik, er jeg personligt ked af det. Det mener jeg ikke er dækkende for mit forhold til Araya.

Så, cc, en utvetydig udmelding fra mig. Jeg synes karantænen er i orden, og længden er en konsekvens at progressionen i karantænetiden i forhold til retningslinjerne. Jeg gør mig ikke overvejelser om at mine bevæggrunde er forkerte – jeg mener det er en racistisk generalisering og at karantænen er på sin plads.

Jeg vil lade det op til andre at vurdere, om det er nordkoreanske forhold!

/*GENERELT*/

Jeg har siddet i bestyrelsen 7-8 år, og i den tid har der konstant været issues med tonen/debatformen. Der har været forsøgt med mild kurs, stram kurs og alt midt i mellem i den periode. Ingen model stiller alle tilfredse – og det er fair nok, for vi er ikke ens.

Men jeg er virkeligt træt af, at blive beskyldt for at forskelsbehandle brugerne på sitet. Jeg ved ikke helt hvad det er for en konspiratorisk tankegang der ligger bag det. Jeg overvåger personligt ikke hjemmesiden, og er derfor fuldstændigt afhængig af, hvad der bliver anmeldt til moderatoren (som de vurderer/sender videre). Så når Spursfc skriver, at flere ofte går fri på trods af grove overtrædelser og andre får karantæner for bagateller, savner jeg enhver form for eksempler herpå. Hvem er det, der har lavet grove overtrædelser, som er blevet anmeldt, der ikke har fået karantæne på baggrund af denne forskelsbehandling? Det synes jeg, er et godt spørgsmål. Og i særdeleshed efter vi har strammet op på retningslinjerne for 2 år siden? For så synes jeg, det skal frem i lyset, så vedkommende kan få karantæne! Ellers er det bare et udsagn, der blafrer løst i vinden!

Angående offentliggørelse af karantæne, synes jeg at det er et anliggende mellem foreningen og brugeren – der er ikke behov for en gabestok. Men når Araya selv vælger at offentliggøre det, vil jeg selvfølgelig gerne forholde mig til det.

Det står jeg gerne på mål for – og stiller gerne min bestyrelsespost til rådighed for andre, der har nye og bedre idéer til at drive foreningen og hjemmesiden.

bjarkehs billede

Hvis der er nogle, der er interesserede i retningslinjerne, kan de læses her:http://www.spurs.dk/retningslinjer

ccs billede

Tak for svar Bjarke !
Helt enig i at vi på ingen måde skal begynde en politisk holdningspræget diskussion - det er forbeholdt andre fora end et fodboldsite ..
Jeg tager din, og dermed bestyrelsens, holdning til efterretning - og respekterer fuldt ud bestyrelsens ret til at handle som denne mener det passende - også selvom jeg ingenlunde er enig i denne specifikke sag ..
Personligt opfatter jeg det som en "heksejagt", hvor man kun har ventet på at finde noget der kunne "retfærdiggøre" at man korsfæstede araya ..
Jeg har personligt ingen ben i nogen som helst lejre, men er alene af den opfattelse at "loven" - i dette tilfælde retningslinjerne - skal være lige for alle .. Og som spursfc er inde på, kan det indimellem virke, som om dette ikke altid er tilfældet .. Låg på herfra, og igen : tak for svar !

lso_spurss billede

Rart at høre fra Araya igen. Han har været og er savnet på siden. Karantænen på et år virker helt ude af proportioner. Selv hvis Dembele havde stukket hele hånden ind i øjet på Costa, havde han vel ikke fået en så lang karantæne! Jeg følger fra tid til anden med i debatten her og husker tydeligt debatten om Aurier. Jeg skal ikke gøre mig til dommer vedrørende, om noget er racistisk/homofobisk eller ej, det er mildest talt et "varmt" emne, så derfor fornuftigt nok, at klubben siger, at den slags ikke hører hjemme her. Men lige præcis med Aurier var det jo faktisk relevant, idet manden vitterligt har sagt de ting, som han har sagt.

Så det er en svær balancegang, men som sagt forstår jeg slet ikke, at man deler en karantæne ud på et år. Der må ligge noget andet bag. Personligt nag eller hvad ved jeg. Jeg er meget enig i det, cc skriver ovenfor. Araya har en meget bramfri måde at udtrykke sig på, som til tider kan være over stregen, men som jeg også har nævnt tidligere er replikboksen et sted, hvor man især under kampe nemt kan "flyde over", mens adrenalinen står højt i blodet, når vores elskede Tottenham spiller. 

DenFedes billede

I retningslinjerne er der udstukket, at man først får en advarsel. Hvis man overtræder retningslinjerne igen, så får man en uges karantæne. Dernæst hedder det en måned og så et år. Den procedure er også fulgt her. Hvis det var arayas første overtrædelse, havde det givet en advarsel... Det ER en hård straf, men ikke en, der er grebet ud af luften, og det ved araya godt.

I lyset af det og snakken om forskelsbehandling, så kan jeg slet ikke forstå, hvordan nogen kan foreslå en lempelse af karantænen.

Personligt har jeg ligesom Bjarke et fint forhold til araya i virkeligheden, så jeg vil godt mane til jorden, at der skulle være tale om nogen personlig vendetta eller skjult dagsorden. Og vi er alle tilhængere af passion, men qua det faktum, at der er rigtig mange, der holder sig langt væk fra hjemmesiden pga. tonen og diskussionerne, så skal det holdes på et ordentligt niveau, der overholder retningslinjerne. 

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer

Seneste kamp

Tottenham - Stoke City
9. December 2017
5 - 1