Lejebolig i København

Thielows billede

Hej Yiddos,

det er et longshot, men jeg prøver Smile

Min kæreste og jeg vil gerne flytte sammen. Vi bor begge (hver for sig) i storkøbenhavn, men med studier, venner, fodboldklubber beliggende i København, vil vi gerne bo i Hovedstaden.

Vi har forsøgt flere boligselskab og boligportaler gennem de seneste måneder uden gevinst, så derfor vil jeg høre her;

er der nogen, som kender nogen (etc) boligselskaber med lejeboliger i Københavns kommune, som enten er med kort venteliste, uden venteliste (via ansøgning) eller blot til at få fat. Vi har en limit omkring 8.000 men håber, at kunne bo billigere.

Mvh.,

Anders

Caelumamittendums billede

Jeg kender desværre ikke rigtig noget, men kan kun give et lille råd jeg selv lærte for 5-6 år siden, da jeg flyttede til København. Hvis I kigger på diverse boligsider, DBA inkluderet, så kan det næsten kun betale sig at sige til udlejeren: "vi kommer og ser på den om 20 minutter", hvis I får hul igennem til en. Alt sådan noget med: "kan vi komme og se på den på lørdag?" kan i hvert fald nemt betyde at skidtet er lejet ud til den tid, også selvom udlejer har sagt ja til at I kan komme.

Kaninens billede

Avarta: Tilføj mig på Facebook. Har vidst en del, som vil fremleje boliger i Kbh. Hvis. Ikke jeg husker forkert. Lars Pierre Nissen

DenFedes billede

Avarta - de fleste boligselskaber har noget, der hedder fleksibel udlejning. Hvis I ikke er vildt kritiske med, hvor I kommer til at bo, så kan det sagtens lade sig gøre at få noget i løbet af en 2-3 måneder.

Thielows billede

Tak for rådet - det vil vi forsøge at følge. Pt. har problemet først og fremmest været, ikke at komme i kontakt med udlejere.

Lars, jeg har tilføjet dig på facen - det lyder spændende!

Kaninens billede

Og det skal være i Kbh S, SV, Ø, V, N og K? Eller er S for langt væk?

Thielows billede

Præferencerne er København V, København N, København NV, Frederiksberg, Vanløse og Valby. Smile

DenFedes billede

Jeg er næsten 100% sikker på, at I kan få noget i enten N eller NV på 2-3 mdr på fleksibel udlejning

Thielows billede

Jeg har forsøgt at søge AAB, KAB (af de store) og en række mindre boligforeninger via fleksibel udlejning. Beskeden har været, at det kan være meget varierende tidshorisont, men nu er processen i hvert fald i gang Smile

Tak for hjælp

STEIMERs billede

hej 

prøv også fsb.dk 

STEIMERs billede

Hej igen

der er også deas.dk

Thielows billede

Tak for hjælp, igen.

Har meldt mig ind hos fsb, og vil også se nærmere på deas. Det ser ud til at blive en halvdyr forretning blot at søge lejlighederne, men sådan må det være Smile