Stemning i forum og shoutbox

Thomas91s billede

Hej Drenge..

Efter at have været medlem herinde i et godt stykke tid er der noget som er begyndt at irritere mig.

Hvorfor skal en hver diskussion i f.eks. Shoutbox køres ned til et 7 klasses niveau hvor man kører personligt på hinanden og bruger skældsord fordi man ikke ved hvad man ellers skal sige. 

Jeg håber der er flere der sidder med samme tanker og hvis medlemmerne imellem sig har større problemer med hinanden må de sku løse det andre steder. 

Det kan ikke passe at vi andre medlemmer skal sidde og følge med i en personlig skænderi.

Det var blot dagens budskab efter jeg er blevet godt træt af at shoutbox bliver fyldt med grimme ord og personlige diskussioner! 

- Thomas

DenFedes billede

Det er en årelang diskussion den her, og du kan jo se se i replikboksen i dag, hvordan status er.

Lindbergs billede

Helt enig, MODsene skal bare slette det hele væk når 2 kamphaner går i selvsving og spammer det hele.

Ikke fordi meninger ikke skal udveksles, men når det bliver personligt er det åndssvagt!

Ronéns billede

Er ligeledes enig at det bare skal slettes så snart en MOD ser det. 

Har ikke været medlem af WHD så lang tid endnu, men dog lang nok tid til at se hvordan nogen folk sviner hinanden til herinde, hvilket jeg syntes er lige åndsvagt nok.

Selvfølgelig skal der være plads til diskutioner og debatter, men de skal selvfølgelig foregå på et sobert og sagligt plan. Skulle man så have den trang til alligevel at svine nogen til, syntes jeg det burde foregå over msn, sms, facebook, brevdue, flaskepost eller lignenede, så ikke alle skal være vidne til tilsvinelser af andre brugere herinde. 

En idé kunne evt. være at lave PM system herinde, så man kan sende privatbeskeder til hinanden. På den måde kunne man kontakte andre brugere og evt. diskutere videre privat istedet. 

Thomas91s billede

Din point med PM, det kunne selvfølgelig være en mulighed men syntes bare det generelt skal være en selvfølge at man skriver pænt til de andre brugere. 

Men hvis dette er noget der sket over en lang år række, burde man så ikke sætte sig ned og kigge hvor filmen knækker(hos hvem).

Så må der være karantæne fra siden eller andet, for det kan ikke passe at folk ikke kan lære at føre et pænt sprog.

Ronéns billede

Selvfølgelig skal folk skrive herinde i en god tone! Ingen tvivl om det!!! Syntes dog stadig PM kunne være smart herinde, ikke kun til at "debatere groft" men også til at skrive med bestemte brugere herinde, uden at alle skal kunne se hvad der bliver skrevet. Derfor syntes jeg bl.a. det kunne være smart med PM, men det er ikke i denne tråd det skal snakkes om Smile

En decideret karantæne fra siden, er jeg egentlig ikke så meget for, men måske man kunne fratage nogle ting hos den enkelte bruger i en bestemt periode. F.eks. ikke kunne skrive i Shout boksen, eller lave indlæg i forummet. Syntes man skal have lov til at kunne komme ind på siden og se hvad der rører sig og læse kamp-opktakterne (som jeg for øvrigt syntes er god læsning!!), men så heller ikke have adgang til andet i en given periode.

DenFedes billede

PM-systemet var en af de rigtigt fede ting ved det gamle forum, men det blev sparet væk til fordel for "lækkert" design og dyr arbejdskraft.

Jeg har bedt om at få det implementeret et par gange med det svar, at jeg var den eneste, der ville have det. Fedt at se, at der er flere, der nu synes at det er en god idé.

Lupuss billede

Som sagt, det har vel altid været en diskussion i WHD

Det er klart, at shoutboxen giver noget dynamik, og kan give en fornemmelse af, at du ikke bare sidder alene og ser en kamp. En fælleskabsfølelse. Men det resulterer desværre ofte i en usaglig snak og en meget ond tone. Hvis vi taber en kamp, ja så bryder helvede løs. Træneren er en idiot, spillerne er elendige, Levy er en klam jøde, klubben er døende og hvad ved jeg. Det bryder jeg mig ikke om, måske fordi jeg ikke blev Tottenham fan med en forventning om, at holdet ville vinde alle kampe 4-0.

Jeg stemmer for den bliver fjernet. Hvad tror I egentlig nye potentielle medlemmer tænker, hvis første gang de besøger www.spurs.dk ser, at rød stue er røget i totterne på hinanden? Jeg ville ønske, at vi kunne bruge vores forum langt mere, som man gør på alle andre fansider. Der er selvfølgelig også uenighed, men det bliver oftest mere sagligt, fordi indlæggene lige bliver en tand længere, og det derfor er nemmere at få sin pointe ud. Så undgår man også de mange misforståelser. Smile

//Lupus

spurs0804s billede

Det største problem er IMO, at man ikke kan udtrykke en kritisk holdning uden at blive irettesat. Hvis jeg mener vi spiller dårligt, så er det min ret at skrive det. Brugere med anden mening kan så argumentere for det modsatte uden at skrive "hold nu op med at være så negativ" og lignende. Nogle vil have flot spil, andre vil bare vinde for hver en pris. Der er lige så mange "trænere" som brugere på siden og dermed utallige meninger om kampene. Vores eneste fælles udgangspunkt er, at vi ønsker det bedste for Spurs - hvad det er, er så en individuel sag. At debatten skal holdes i en sober tone støtter jeg fuldt!

Moderators billede

Som Moderator kan jeg godt bakke op om ønsket om at PM tilbage. Jeg synes, bestyrelsen skal se på muligheden. At fjerne replikboksen vil derimod være en stor fejl.  

Jeg tror, vi desværre kan se den samme tendens på Spurs.dk, som kan iagttages overalt i samfundet, nemlig at mange mennesker sviner hinanden og andre til, fordi det er blevet så let. Man kan jo ikke se, den man taler til eller om, og så det er det fristende og let bare at udfolde sig. 

Vi moderatorer skrider ind, når vi oplever overtrædelser af sidens etiske retningslinjer. Men vi er ikke på hele døgnet. Jeg vil gerne henstille til, at folk tænker sig om, inden de skriver i boksen. At man ikke svarer igen på provokationer. At man afholder sig fra racistiske ytringer. At man formulerer sin kritik af spillere og trænere på en ordenlig måde. At man i det hele taget prøver at bevare en sober tone, selv når vi er ved at tabe til Chelsea!

WHD er en officiel fanside, så derfor går det ikke an, når et medlem fx i går midt i kampen ønsker død over en spiller. (Indlægget er slettet!)

Bjarne Christensens billede

WHD er den offiecielle fanklub, sø derfor bør det

1. kun være medlemmer der kan skrive på hjemmesiden.

gæster har kun læserettigheder.

2. så er der muligt bedre at holde styr på de medlemmer der går over stregen, ved personligt kontakt fra bestyrelsen.

3. der vil altid være devigerende meninger om alt her i livet også om Tottenham, vi kan alle ikke have samme opfattelse af de forskellige ting som sker omkring vores klub. derfor skal der også være plads til uenigheder m.m.

spursfcs billede

Moderator skrev:

Som Moderator kan jeg godt bakke op om ønsket om at PM tilbage. Jeg synes, bestyrelsen skal se på muligheden. At fjerne replikboksen vil derimod være en stor fejl.  

Jeg tror, vi desværre kan se den samme tendens på Spurs.dk, som kan iagttages overalt i samfundet, nemlig at mange mennesker sviner hinanden og andre til, fordi det er blevet så let. Man kan jo ikke se, den man taler til eller om, og så det er det fristende og let bare at udfolde sig. 

Vi moderatorer skrider ind, når vi oplever overtrædelser af sidens etiske retningslinjer. Men vi er ikke på hele døgnet. Jeg vil gerne henstille til, at folk tænker sig om, inden de skriver i boksen. At man ikke svarer igen på provokationer. At man afholder sig fra racistiske ytringer. At man formulerer sin kritik af spillere og trænere på en ordenlig måde. At man i det hele taget prøver at bevare en sober tone, selv når vi er ved at tabe til Chelsea!

WHD er en officiel fanside, så derfor går det ikke an, når et medlem fx i går midt i kampen ønsker død over en spiller. (Indlægget er slettet!)

Det er selvfølgelig helt ok at der ikke er en Moderator på siden hele døgnet rundt, men hvordan kan i slette nedenstående replik uden at personen tilsyneladende har fået karantæne, mens andre på siden får karantæne med det samme de træder over stregen? Jeg synes sgu ikke det er i orden at alle ikke behandles ens.

DenFede

Og tak for dit input Jacob - pis nu af med dig din narrøv!

20/10/2012 - 15:01

PM  på denne her side, kommer ikke til at hjælpe på problemerne i replikboksen  overhovedet er min vurdering. Men det er en funktion der er mulighed for, hvis bestyrelsen mener at der skal ofres penge på det.

Er dog enig med Bjarne i at replikboksen og debatforum kun skal være for medlemmer af WHD og evt. andre som bidrager til fanklubben. Det undre mig at der er så mange brugere som åbenbart finder det for dyrt at betale 150/250 kr. pr. sæson?

Med hensyn til at der er kritik af at man har valgt en "ny" hjemmeside pga. et "lækkert design" så har det intet med sagen af gøre. Denne her hjemmeside er valgt med det formål, at den skulle være nem at bruge når der skulle rettes på siden. På den gamle hjemmeside skulle man rette i en kode, hvilket man jo nærmest skulle på kursus i.  På denne her hjemmeside retter man i tekst, dvs. så kan alle i princippet rette. 

Og PM funktionen blev ikke sparet væk på denne hjemmeside, det var bare ikke en ting vi havde på ønskelisten..

Moderators billede

spursfc skrev:

Det er selvfølgelig helt ok at der ikke er en Moderator på siden hele døgnet rundt, men hvordan kan i slette nedenstående replik uden at personen tilsyneladende har fået karantæne, mens andre på siden får karantæne med det samme de træder over stregen? Jeg synes sgu ikke det er i orden at alle ikke behandles ens.

I stedet for at bringe det op i en tråd som denne, så send en mail til os. At diskutere konkrete sager i en offentlig tråd gør ikke vores arbejde nemmere og er for mig at se at lufte beskidt vasketøj.

At vi har lettere ved at give nogle karantæne end andre må stå for egen regning. Vi skriver ikke, hvem der får karantæne for hvad og hvornår. Så grundlaget for den vurdering er måske ikke helt fair? Udsagnet falder også sammen med generel en appel om, at vi skrider hårdt ind mod ballademagere, men at vi samtidig skal være fair ned til milimeterdemokratiniveau.

Vi kan ikke fjerne tilsvininger. Vi kan kun yde damage control, når det er for sent.

spurs0804s billede

Jeg er, som betalende medlem, imod at bruge penge på at indføre PM system for at folk kan skændes i det skjulte.

PM kan vel løses meget nemt, hvis det er et krav, at brugeres emailadresser står i "footer" - så skal vi andre ikke betale for det.

Ronéns billede

spurs0804 skrev:

Jeg er, som betalende medlem, imod at bruge penge på at indføre PM system for at folk kan skændes i det skjulte.

PM kan vel løses meget nemt, hvis det er et krav, at brugeres emailadresser står i "footer" - så skal vi andre ikke betale for det.

Der er jeg så ikke enig (hvilket vi ikke behøver at være Smile )

PM skal ikke KUN indføres for at folk kan skændes i det skjulte. Jeg syntes PM skal indføres fordi det giver en nem måde at kommunikere mellem to bruger/medlemmer inde på denne side. 

Ja man kunne godt have emailadresser nederest på ens profilside, dog var min første tanke, at jeg personligt ikke har lyst til min mail skal stå fremme så enhver kan gå ind og sende alt muligt til den. Specielt taget i betragtning at der har været de der spam-tråde. Har ikke forstand på sådan noget, men tænker de nok kunne få en masse mailadresser på den måde hvis de lå frit tilgængelige på siden. Men igen, det er bare min holdning såvel som du har din holdning Smile

spursfcs billede

Moderator skrev:

spursfc skrev:

I stedet for at bringe det op i en tråd som denne, så send en mail til os. At diskutere konkrete sager i en offentlig tråd gør ikke vores arbejde nemmere og er for mig at se at lufte beskidt vasketøj.

At vi har lettere ved at give nogle karantæne end andre må stå for egen regning. Vi skriver ikke, hvem der får karantæne for hvad og hvornår. Så grundlaget for den vurdering er måske ikke helt fair? Udsagnet falder også sammen med generel en appel om, at vi skrider hårdt ind mod ballademagere, men at vi samtidig skal være fair ned til milimeterdemokratiniveau.

Vi kan ikke fjerne tilsvininger. Vi kan kun yde damage control, når det er for sent.

Vil gerne slå fast at jeg synes jer moderatorer generelt gør et godt job, og det er bestemt ikke et nemt job. Men  nu ved jeg hvorfor andre har fået karantæne og begrundelsen derfor - hvorfor ovennævnte ikke bør give karantæne er mig en gåde, da det i min verden er et personligt angreb.

Har ved tidligere lejligheder sendt en mail kan ikke huske om det var til bestyrelsen eller moderator, men fik i hvert fald intet svar retur. Så nu valgte jeg at skrive det her i debatforum denne her gang. Så kan I jo bare sende mig en forklaring på mail (hvis det ikke må frem i offentigheden).

bjarkehs billede

Kære venner! 

Det er meget sjovere, hvis vi giver plads til hinanden og vores forskelligheder!

Mine generelle kommentarer!

1. Jeg synes det er vigtigt vi diskuterer tonen herinde (det gør de sgu' på samtlige debafora, jeg kender). Men det betyder også, at der skal være plads til at lufte mange forskellige kommentarer/holdninger på mange forskellige måder. Uden at vi straks ser et personangreb.

Jeg forstår godt, at der ryger en finke af panden under en kamp. Jeg er ikke den mest stilfærdige person til en fodboldkamp og har sagt mange frygtelige og absurde ting i frustration, jeg slet ikke mener. Det kan jeg sikkert lettere slippe afsted med fordi jeg sidder på en pub og bare råber det ud i luften. Ofte synes jeg, at det store problem er kampene. Der er en gruppe der er meget kritiske og er sure på spillerne/trænerne/dommerne/holdet og så er der dem, der synes at man altid skal bakke op (det her er alt for firkantet, men sådan er det tit i en ophidset situation). Og det clincher når bølgerne går højt.

2. Jeg synes, det er til grin at overfalde andre personer herinde for deres holdninger. Men det er okay at diskutere holdninger (til gengæld skal man undgå personlige tilsvininger)

3. Når man har kontaktet moderatorerne, må man godt væbne sig en lille smugle med tålmodighed. Nu er jeg ikke moderator, men jeg ser eksempelvis ikke nødvendigvis min mail hver dag. Det er altså frivilligt arbejde. Inden man bliver irriteret må man godt lige give moderatorer et stykke tid til at reagere. Ellers kan man kontakte bestyrelsen. Jeg tror det er muligt at finde mit telefonnummer på nettet... Ellers giver man ikke moderatorerne en fair chance!

4. Vi prøvede at fjerne muligheden for andre end medlemmer kunne skrive. Det fjernede debatten. Det synes jeg ikke er ønskeligt.

5. PM. Jeg er en af dem der har været imod PM. Det er bare endnu et sted at skulle holde øje med information. Det bliver for meget synes jeg. Det er et personligt synspunkt og et jeg fremførte da vi lavede den nye hjemmeside. Men hvis der på en GF bliver fremsat ønske om det, er det da noget vi kan diskutere.

whiteharts billede

At der nu er en konstruktiv dialog omkring, hvordan vi kan forbedre "klimaet" i replikboksen er rigtigt positivt og jeg mener også at tiden er inde til at prøve noget nyt - da dette problem har eksisteret ligeså længe jeg kan huske.

Jeg kan ikke se hvordan genindførsel af PM kan være med til at ændre på situationen - og det er nok vanskeligt helt at undgå problemerne.

Men som det nævnes flere steder allerede, så sender eder og forbandelser de helt forkerte signaler på forsiden af vores hjemmeside - og er givetvis ikke med til at fremme interessen hos nye brugere.

Hvis alle er indstillede på, at der skal prøves et eller andet for at forbedre dette, så synes jeg det kunne være interessant med et forsøg, hvor replikboksen lukkes i og omkring kampe - og at der så oprettes en "live-tråd" under forum for diskussioner iløbet af en kamp.

Eller måske replikboksen slet ikke behøver at blive lukket - men at vi skal påminde hinanden om at benytte "live-tråden" iløbet af kampen istedet. Det giver også mulighed for at enkelt læse kommentarerne igennem efter kampen, hvis man ikke lige har haft mulighed for at være online på kamptidspunktet. (det gør jeg selv med stor fornøjelse - når vi vinder......).

Det forhindrer naturligtvis ikke at eventuelle uenigheder eller forskellige synspunkter, efterfølgende spreder sig videre over i replikboksen når den åbner igen, men man kan jo håbe at det vil virke som et filter for det værste af slagsen.

Alternativet er vel at replikboksen helt fjernes og al dialog foregår i forums - men jeg mener ligesom mange andre at replikboksen er vigtig for at skabe liv på forsiden. 

Chantelous billede

Var det ikke noget med at i starten af den nye hjemmeside kunne ikkebetalende medlemmer ikke skrive i replikboksen og det fik i hurtigt faaet fjernet fordi der intet liv var paa siden... Ved ikke om det spejler ind. Men synes det virker vildt at man er tvunget til at betale for at kunne hygge sig og kommunikere med andre Spurs fans.
Jeg har ikke noget imod at skulle betale de penge og synes heller ikke det lyder af meget. Men siden her er vel ogsaa for folk som gaar i folkeskole osv? Saa er det lige pludselig en del penge alligevel. I guess? Ved sgu ikke hvor nemt det er at tjene penge som teenager laengere xD

atyrapfhs billede

En ide som er blevet luftet mange gange er at lukke replikboksen under kampene.

Jeg har altid ment at det var en åndsvag ide, men der er måske noget om det.

Tonen i replikboksen er ganske ulidelig under kampene, og det er efterhånden meget sjældent at jeg går på hjemmesiden under en kamp af samme grund. Det er også her at de fleste personlige ting bliver luftet, sikkert af de grunde som Bjarke så rigtigt skriver.

Personligt har jeg ikke det store problem med tonen. Jeg holder mig oftest væk under kampene, og forsøger efter bedste evne ikke at kaste den første sten og alt det der. Hvis nogen siger at det jeg skriver er idiotisk, latterligt eller lignende rører mig ikke spor. Jeg ved jo at jeg har ret og at jeg er et bedre menneske end dem Wink

Skæmmer det hjemmesiden og klubbens image? Måske, men fankultur er jo ikke generelt kendt for sit høje debatniveau, og vi er ikke værre herinde end på andre sider - ofte tværtimod.

Hvis nogen føler sig forfulgt, "ikke kan klare mosten" eller hvad man nu kan kalde det, så er mit gæt at det ofte er folk som ikke altid selv er helt uskyldige lam i debatten. Det er sjældent de mest moderate i debatten, som får noget grimt at vide. Naturligvis skal man ikke være personlig, men ofte er det en hårfin grænse, og nogen tager noget personligt som andre dårligt lægger mærke til. Det er klart at "din narrøv!" er personligt, men ofte er det en gråzone. Og der er stadig forskel på "din narrøv" og "jeg smadrer dine knæslkaller og jeg ved hvor dine børn går i vuggestue".

Så mine input: 1)overvej at lukke replikboksen under kampene, 2)vær ikke så bekymret for vores image, 3) Tænk "what would Jesus do?" altså tal pænt og lad være med at være så nærtagende, 4)begynd at diskutere fodbold i stedet. COYS

"What is the world coming to when you get a red card and get fined two weeks' wages for calling a grown man a wanker?" Paul Gascoigne

skaldes billede

Skriv til Moderator [at] spurs [dot] dk hvis du har klager. Det er ikke til nogen nytte at poste det her, og giver kun yderligere skænderier.

"When Gazza came to the Spurs training ground for the first time got the ball, went round 8 players as if they were not there and then smashed the ball into the net."

arayas billede

Ha Ha Ha Ha kunne du ikke have taget den med din mor Laughing out loud

Our central defenders, Doherty and anthony Gardner were fantastic and I told them that when they go to bed tonight they should think of each other..... David Pleat 2004

jonasluffes billede

Lidt lavt at hænge folk ud herinde Halil...

Som Rasmus skriver så skriv da til moderator.

Eller drik en øl med Friis, han er faktisk ikke så slem som man tror

Halils billede

Tak for tippet, skalde.