Spurs.dk - White Hart Danes - Danmarks officielle fanklub for Tottenham Hotspur
Navigation
Debatemner
Nyeste emne
Champions League gru...
Videoer i SKAL se tr...
Ledley King: Hot ell...
4-2-3-1 eller 4-3-3
Klubbens onde cirkel
Mest aktive emner
Silly Season 2008... [1690]
Silly Season 2007... [1279]
København - Hvem ... [1142]
Silly Season 06/07 [1018]
Silly Season 2009... [732]
KlubSupport

Næste kamp

WBA - Spurs
Lørdag d. 11.september
kl. 16:00

Der er nu kun

Vises direkte på:
Nettet
Optakt skrives af:
Atyraph
Chart.dk
Se indlæg
 Udskriv debat
Skylden burde føres over på dommerholdet
wernerfire
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 20:26
Bruger

Antal indlæg: 5

Engelsk fodbold er tit udsat for kritik – for hårdt spil – mange slemme skader på de engelske baner.

Jeg holder personligt meget af at se en engelsk fodboldkamp – store talenter – attraktivt spil.

Hvis den engelske fodbold er kendt for at være hård, er det ikke spilleren skyld – skylden burde føres over på dommerholdet, som lader stå til og gå alt for langt, før der falder en sanktion….

Og hvilken sanktion – i mine øjne er de ikke hårde nok.
Spørg spilleren med det brækkede skinneben, hvad han synes – om han synes, det er OK, at modspilleren kun er sanktioneret for 2 måske 3 kampe, mens han selv skal gå med krykker og til langsom genoptræning i måske et halvt år.. måske mere?

Jeg vil meget gerne høre din mening om den sag.

Ninna
festtøj, herretøj,træhuse

Caelumamittendum
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 21:21
Brugers avatar

Administrator

Antal indlæg: 1400

wernerfire skrev:
Engelsk fodbold er tit udsat for kritik – for hårdt spil – mange slemme skader på de engelske baner.

Jeg holder personligt meget af at se en engelsk fodboldkamp – store talenter – attraktivt spil.

Hvis den engelske fodbold er kendt for at være hård, er det ikke spilleren skyld – skylden burde føres over på dommerholdet, som lader stå til og gå alt for langt, før der falder en sanktion….

Og hvilken sanktion – i mine øjne er de ikke hårde nok.
Spørg spilleren med det brækkede skinneben, hvad han synes – om han synes, det er OK, at modspilleren kun er sanktioneret for 2 måske 3 kampe, mens han selv skal gå med krykker og til langsom genoptræning i måske et halvt år.. måske mere?

Jeg vil meget gerne høre din mening om den sag.

Ninna

Alle neutrale kunne se at det aldrig skulle have været et rødt kort, og at Shawcross slet ikke burde have 3 dages karantæne. Begge spillere gik lige hårdt ind i bolden og den uheldige taber af duellen blev Ramsey. Det kunne LIGE så let have gået den anden vej.

Jeg ved ikke om skylden bør føres over på dommeren. Jeg synes faktisk ikke at engelsk fodbold er særlig hårdt spillet. At der så generelt er meget få kompetente dommere er så en anden sag. Nogle af dem er jo ikke blege for at smide om sig med gule eller røde kort.
Redigeret af Caelumamittendum d. 06-03-2010 21:21

rammy
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 21:22
Brugers avatar

Bruger

Antal indlæg: 1286

Dommer fløjter sgu allerede alt, alt for meget i Premier League og at der bliver spillet ekstra hårdt i England er en skrøne - de går lige så meget til den i Italien, Spanien og Tyskland. For nogle år tilbage blev der spillet hårdt i Premier League og det var helt sikkert den hårdeste er de 4 store ligaér. Det er helt sikkert noget jeg savner.
Redigeret af rammy d. 06-03-2010 21:40
St. Pauli, FM2010 http://i749.photo...1264509849

Caelumamittendum
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 21:40
Brugers avatar

Administrator

Nu har jeg ikke set skotsk fodbold MEGET længe, men plejede man ikke også at sige, at de gik pænt meget til den i Skotland?

rammy
#5 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 21:52
Brugers avatar

Bruger

Antal indlæg: 1286

Caelumamittendum skrev:
Nu har jeg ikke set skotsk fodbold MEGET længe, men plejede man ikke også at sige, at de gik pænt meget til den i Skotland?

Måske - men jeg snakker kun og om de 4 store europæiske ligaer ( england, tyskland, italien og spanien ).
St. Pauli, FM2010 http://i749.photo...1264509849

araya
#6 Udskriv indlæg
Lagt på d. 06-03-2010 22:27
Brugers avatar

Administrator

Antal indlæg: 1643

Alle neutrale kunne se at det aldrig skulle have været et rødt kort, og at Shawcross slet ikke burde have 3 dages karantæne. Begge spillere gik lige hårdt ind i bolden og den uheldige taber af duellen blev Ramsey. Det kunne LIGE så let have gået den anden vej.

helt enig!

synes også hårdhede er gået lidt ud af PL men mener stadig det er den hårdeste pga. tempoet...
Harry Redknapp: "I sorted out the team formation last night lying in bed with the wife. When your husband's as ugly as me, you'd only want to talk football in bed"

wernerfire
#7 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 10:01
Bruger

Hej igen,

Jeg vil gerne lige understrege emnet: for svage sanktioner.

Jeg mener stadig, at dommerne er for længe om at fløjte, og at sanktionerne er for svage. Hvis fejlene/uheldene blev dømt anderledes hårdt, ville der være færre af dem.

Hvor mange timers træning ligger lige bag, inden du når så langt.
Mine drenge (15 og 16 år) spiller begge fodbold - den ældste er godt på vej - spille på et belgisk nationalhold. Allerede så unge er der tale om 4 x træning/ugen (+ lektielæsning) - tidligt op lørdag og søndag (- ikke meget tid til venner).

Nu er jeg ikke her for at snakke om mine drenge - men om de timers træning - de år, der ligger bag, før du måske, eventuelt når op og bliver professionel - for i en brøkdel at et sekund at se din karriere blive skudt i jorden - grundet for sen dommerreaktion og for svage sanktioner.

Ninna

DenFede
#8 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 14:44
Brugers avatar

Bruger

Antal indlæg: 5512

Jeg er også uenig med trådstarteren. Jeg kan sagtens se bekymringen for drengene og også argumentet bag, men jeg synes ikke at dommerne er for bløde eller sene i deres reaktioner. Fodbold ER en kontaktsport og ofte fløjtes kampene i mine øjne i stykker af en dommer, der har travlt med at iscenesætte sig selv.

I de tilfælde, hvor der sker deciderede bevidste overfald, synes jeg, at FA er ganske gode til at sanktionere. I det konkrete tilfælde er jeg enig i, at det var en 50/50 situation og at det var en frygteligt uheld.

Caelumamittendum
#9 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 17:07
Brugers avatar

Administrator

wernerfire skrev:
Hej igen,

Jeg vil gerne lige understrege emnet: for svage sanktioner.

Jeg mener stadig, at dommerne er for længe om at fløjte, og at sanktionerne er for svage. Hvis fejlene/uheldene blev dømt anderledes hårdt, ville der være færre af dem.

Hvor mange timers træning ligger lige bag, inden du når så langt.
Mine drenge (15 og 16 år) spiller begge fodbold - den ældste er godt på vej - spille på et belgisk nationalhold. Allerede så unge er der tale om 4 x træning/ugen (+ lektielæsning) - tidligt op lørdag og søndag (- ikke meget tid til venner).

Nu er jeg ikke her for at snakke om mine drenge - men om de timers træning - de år, der ligger bag, før du måske, eventuelt når op og bliver professionel - for i en brøkdel at et sekund at se din karriere blive skudt i jorden - grundet for sen dommerreaktion og for svage sanktioner.

Ninna

Det var ikke det bedste eksempel så Smile Jeg ved, at der vist i USA lige er blevet dømt fængselsstraf til en der BEVIDST brækkede en andens ben. Det var dog vist på amatørplan, men hvis der er snakken om direkte overfald (på hvilket som helst fodboldplan) bør der være en straf. Det konkrete tilfælde med Shawcross/Ramsey burde netop ikke have en konsekvens for Shawcross - hans reaktion da han gik fra banen viste jo en knækket, grædefærdig mand.

Jeg har selv trænet 5 x 1½-2 timer om ugen, plus en kamp i weekenden, og der var jeg sgu kun 12-13 år - og blev skadet kort tid efter og har ikke kunnet komme tilbage igen. Om det var fordi vi trænede for meget, at jeg blev skadet skal jeg ikke kunne sige, men jeg har altid syntes at det var grotesk at drenge (og piger for den sags skyld) i den alder skulle træne 4-5 gange om ugen.

Men der er knald på og der skal da være skruet op for følelserne og der skal da gåes til den. Ellers så jeg ikke engelsk fodbold - så kunne jeg jo lige så godt se SAS-liga Wink

wernerfire
#10 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 21:07
Bruger

Hej Caelumamittendum,

Nu var det ikke lige mig, der kom med Shawcross/Ramsey-eksemplet :-)
Jeg så selv kampen og havde faktisk også ondt af Shawcross - for selvfølgelig har du det dårligt, når du kommer til at lave den slags ting.
Du skriver, at du selv har trænet 5 gange om ugen - så har du allerede været ret god. Jeg er ked af at høre, at du ikke har kunnet komme tilbage på banen igen - håber at du har fundet en anden passion.

Ninna

wernerfire
#11 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 21:20
Bruger

P.S.
Jeg synes ligesom du, at det er for meget træning for drenge i piger i den alder.
Mine drenges kiropraktor mener det samme, for i den alder er kroppen slet ikke stærk nok til at tåle det - begge drenge har da også været under ultralydbehandling for overanstrengte ledbånd.
Desværre kan vi nok ikke gøre ret meget ved det - konkurrencen er hård og pladserne få - så den bedste "vinder".

Ninna

Borby
#12 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 21:41
Bruger

Antal indlæg: 44

Engelsk fodbold er og bliver de fedste i verden at se.

Jeg nyder at se dommerne dømme i PL, synes ikke de laver hverken flere eller færre fejl end andre dommer.
Men jeg synes de fleste har en vis form for ro når de fløjter og at de tillader fysisk kontakt modsat når vi ser amatør bold fra SAS ligaen.
Fx. mht til frispart til målmanden er der fedt at se at bare fordi målmanden løber ud i en spiller som står stille at der så ikke automatisk fløjter for frispart til målmanden.

Jeg synes heller ikke der spilles særlig hårdt i PL, der bliver gået til den og hvis vi skulle til at spille efter hvad man må herhjemme så ender vi med 8 mod 8.

Jeg nyder min engelske fodbold såvel det fysiske som det tekniske.

Ved sgu ikke om det var en del af emnet. Hvis ikke så bare spring mit indlæg over:-)
Besøg på White Hart Lane

Spurs - West Ham 1-0 (Pav) -> 110409
Spurs - Birmingham 2-1 (Crouch - Lennon) -> 290809

Caelumamittendum
#13 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 22:00
Brugers avatar

Administrator

wernerfire skrev:
Hej Caelumamittendum,

Nu var det ikke lige mig, der kom med Shawcross/Ramsey-eksemplet :-)
Jeg så selv kampen og havde faktisk også ondt af Shawcross - for selvfølgelig har du det dårligt, når du kommer til at lave den slags ting.
Du skriver, at du selv har trænet 5 gange om ugen - så har du allerede været ret god. Jeg er ked af at høre, at du ikke har kunnet komme tilbage på banen igen - håber at du har fundet en anden passion.

Ninna

Hehe, fair nok. Jeg troede at: "Spørg spilleren med det brækkede skinneben, hvad han synes – om han synes, det er OK, at modspilleren kun er sanktioneret for 2 måske 3 kampe, mens han selv skal gå med krykker og til langsom genoptræning i måske et halvt år.. måske mere?" hentydede til netop den hændelse, hvis det var mere generelt, fair nok.

Jo, jo, den anden passion er nu engang så at gå på pub og se Spurs så meget som pengepungen tillader det (og det er ikke meget for tiden, men det skal nok komme) og andre ting og sager Music Men det er nu trods alt snart 8 år siden det skete, men stadig ærgeligt Smile
Redigeret af Caelumamittendum d. 07-03-2010 22:06

Caelumamittendum
#14 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 22:02
Brugers avatar

Administrator

wernerfire skrev:
P.S.
Jeg synes ligesom du, at det er for meget træning for drenge i piger i den alder.
Mine drenges kiropraktor mener det samme, for i den alder er kroppen slet ikke stærk nok til at tåle det - begge drenge har da også været under ultralydbehandling for overanstrengte ledbånd.
Desværre kan vi nok ikke gøre ret meget ved det - konkurrencen er hård og pladserne få - så den bedste "vinder".

Ninna

Jeg tror, at der ryger mange på den konto. Jeg ved at der var flere gode spillere i den klub jeg spillede i, der har måtte stoppe pga skader og lignende.

Men nu ikke for meget off-topic, jeg synes som sagt ikke at dommerne bør være hårdere.

araya
#15 Udskriv indlæg
Lagt på d. 07-03-2010 23:27
Brugers avatar

Administrator

Antal indlæg: 1643

spille på et belgisk nationalhold

bliver du sku nød til lige at forklare den derHmm
Harry Redknapp: "I sorted out the team formation last night lying in bed with the wife. When your husband's as ugly as me, you'd only want to talk football in bed"

atyrapfh
#16 Udskriv indlæg
Lagt på d. 08-03-2010 14:45
Brugers avatar

Administrator

Antal indlæg: 618

Der er forskel på hvordan man forstår hårdt spil.
Er det fysisk spil med meget kontakt, tacklinger mv., så ja, her er Premier League en hård liga, og hurra for det.

Men gælder det svinestreger, sene tacklinger og den slags, så bliver der ikke spillet nær så hårdt som for 10-15 år siden, og igen hurra for det.

Vinnie Jones-typerne er på jeg ud. Bevares, man kan godt af og til savne dem som typer, men ærlig talt savner jeg ikke at se spillere få savet benene over eller en albue i tænderne.
Den slags ser du idag meget mere af i eksempelvis Frankrig of Spanien.

Niveauet for karantæner er generelt ok i PL mener jeg.
Jeg synes dog samtidigt at det er alt for inkonsekvent. Medierne dikterer alt for meget (fx med Shawcross) og big-4 (særligt Arsenal) favoriseres alt for meget. En svinestreg begået mod en Arsenalspiller takseres til det dobbelte af den omvendte forseelse af en Arsenalspiller.
Det lyder paranoidt (og er det måske), men det er min klare opfattelse.

Spring til debat:
Select your language
Danish Language Danish   English Language English
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 1,317
Nyeste bruger: kompa
Replikboks
Du er nødt til at logge på for at skrive en replik.

09/09/2010 00:57
Jermain Defoe faces at least six weeks out after injuring ankle ligaments during England’s win in Switzerland. Read more: http://www.dailyma
il.co.uk/sport/foo
tball/article-1310
277/Jermain-Defoe-

09/09/2010 00:22
@DenFede: cassano har jo no clue om noget som helst...det ved vi alle.

08/09/2010 22:44
hønsegård

08/09/2010 22:26
Jeg undrer mig bare over, at cassano kalder mig fickle. Det beviser jo, at han tydeligt vis ikke aner, hvad det betyder.

08/09/2010 21:37
jens1419, nej. Det har INTET med hinanden at gøre. Hvis man f.eks. rettede en andens stavefejl, så har det betydning, men ikke her. Wink

08/09/2010 21:34
Det er bare vigtigt at stave korrekt i samme replikboks, hvor man antyder, at andre er dumme - eller er det bare mig In love?

08/09/2010 21:32
Jeg er ikke helt sikker på, at Cassano er helt ægte italiener, hvis det er capish i betydningen "forstået", han mener, er det med C

08/09/2010 21:15
The Golden Lion sender Spurs på lørdag. Genialt!!!

08/09/2010 20:36
Man kan jo snart ikke skrive noget uden at blive kaldt dum, blæst el. lign.

08/09/2010 20:30
Anstregende med alle de smagsdommere her på siden...

Copyright © 2009
Udviklet af Spurs.dk - White Hart Danes