|
København - Hvem kommer på Cafe´ Sporten? - www.cafesporten.dk
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 28-03-2006 15:47
|
Administrator
Antal indlæg: 1754
|
Tænkte vi også skulle ha' en "Cafésporten tråd".
Godt at se, at der var så mange igår. Hvad var vi?? 50? Nok snarere 25, men ikke noget dårligt fremmøde.
Blev sgu småberuset af de 4 fadøl jeg drak i løbet af kampen. Dog rart, at det kun kostede mig ca. 100 kr. 
Mht. lørdag, så må jeg melde pas. Er i Århus, så finder et sted derovre og ser den istedet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Lørdag d. 11/8-2007 blænder Danmarks bedste sportsbar Café Sporten op for endnu en Spurs sæson.
Her er ingen larmende bordfodbold-, airhockey- eller billardborde, ingen larmende højtalere, der blæser eneverende diskomusik ud i lokalet og forstyrrer fodbolden, og ingen dug på bordene.
Til gengælde er der servering ved bordene, billige øl (28-30 Kr. for en stor fadøl, hvis du kan bevise du er Spurs fan!), god mad til rimelige priser – og ikke mindst god og hyggelig atmosfære, flinke mennesker og adskillige skærme at nyde fodbolden på.
Kommer du på Cafe Sporten? – det tror vi nok, du gør. 
Hvem kommer?
Redigeret af spursfc d. 25-01-2009 17:16 |
| |
|
|
| ZareBa |
Lagt på d. 28-03-2006 16:16
|

Bruger
Antal indlæg: 834
|
Det fleste mødes på Bridge Water ved Åen (nær Europa plads) og der vil jeg også være at finde på lørdag, da jeg skal videre sydpå efter kampen
'Darren Anderton has had so many x-rays that he got radiation sickness.' - Sir Alan Sugar.
|
| |
|
|
| Schack |
Lagt på d. 28-03-2006 16:37
|

Administrator
Antal indlæg: 521
|
Ligner et hyggeligt sted (dog bizart mange scousere på billederne!).
Bridgewater(.dk) er stedet i Århus. Øl står også i 25 kr. så det skulle være muligt at få en hæderlig brandert i løbet af kampen! |
| |
|
|
| cyril the shelfside |
Lagt på d. 28-03-2006 17:31
|

Bruger
Antal indlæg: 462
|
Har altid været stolt af at være Spursfan uanset placering. Folk, der nu viser interesse for Spurs fordi vi er tophold, er vel det, man kalder medløbere |
| |
|
|
| Moulton |
Lagt på d. 28-03-2006 17:38
|

Bruger
Antal indlæg: 2074
|
Præcis Cyril, sad også og undrede mig over den sætning |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 28-03-2006 19:51
|
Administrator
|
Schack skrev:
Ligner et hyggeligt sted (dog bizart mange scousere på billederne!).
Der er ikke meget Scousers over dem. De er både lovlydige og har arbejde (undskyld til de scousers der måtte læse det her, hvis jeg støder dem med de sædvanlige klichéer), og har for flertallets vedkommende aldrig sat deres ben på Anfield, endsige i Stanley Park. Til gengæld kan de klæde sig ud til den helt store guldmedalje, og alle som én nynne med på diverse Gerry and the Pacemakers hits, samt tale om, at de vandt CL sidste år osv...
Men i det store og hele er de flinke mennesker, som for min skyld gerne må pryde den hjemmeside.
Til Cyril og Moulton. Er ikke helt enig med Levy i nedenstående kommentar:
Levy skrev:
Det er dejligt at se, at der kommer stadig flere Spurs-fans på Cafe Sporten. Da jeg startede med at se Spurs-kampe på cafeen, var vi ikke flere, end vi kunne sidde ved et enkelt bord. I dag kan man godt mærke, at Tottenham er blevet et tophold, man kan være bekendt at være fan af. Forhåbentlig vil mange af de "nye" fans også melde sig ind i WHD.
I mine øjne var der ikke tale om gloryhunters blandt dem, der var tilstede igår. Blandt de nye ansigter var bl.a. en englænder, som har været Spurs siden 1960. Kender ikke flertallet af de tilstedeværende, men noget siger mig, at meget få af dem først lige har fået øjnene op for Spurs. Gennemsnitsalderen var vel ca. 35, og det er vel de færreste, der skifter "hold" i den alder. Er det ikke nærmere et fænomen, som høre yngre folk til? Tror snarere, at det øgede antal skyldes, at folk er begyndt at gå hen på Cafesporten og se kampene, fremfor at se dem på de steder de tidligere benyttede.
Undertegnet er vel heller ikke en medløber, selvom jeg kun har frekventeret stedet over det seneste halvandet år. |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 28-03-2006 19:54
|
Administrator
|
Schack skrev:
Bridgewater(.dk) er stedet i Århus. Øl står også i 25 kr. så det skulle være muligt at få en hæderlig brandert i løbet af kampen!
Kender så udemærket stedet. Har set mange Spurs kampe derinde tidligere. Ofte var vi kun 3-4 stykker til aftenkampene (en enkelt gang kun 2), men der er vist kommet en del til.
Dengang holdt de dog også på, at øl skulle koste deres normalpris. |
| |
|
|
| Moulton |
Lagt på d. 28-03-2006 20:03
|

Bruger
|
Cyril
Det var heller ikke de andre jeg hentydet til, bare tanken om, at komme ned og se fodbold fordi det begynder at gå dem godt..! Jeg kan jo ikke vide, at hvem der var og se den.
Men det er da kanon at vi har to stamsteder hvor vi er mange med fælles interesse tilstede.
O'learys var 30-40 stykker igår. Der lød hvertfald et kæmpe brøl da vi scorede, og det gør det lidt federe at se fodbold. |
| |
|
|
| spursfc |
Lagt på d. 28-03-2006 20:09
|
[77].jpg)
Super Administrator
Antal indlæg: 4120
|
Ja, så prøver I igen....
Jeg vil på bestyrelsens vegne endnu engang gøre opmærksom på at aftalen med Cafesporten er lavet uden godkendelse fra bestyrelsen.
O'Learys er WHD´s stamsted i hvert fald resten af denne sæson, og det håber jeg at WHD´s medlemmer vil støtte op omkring.
Cafesporten: Ja, 28 kr. for en 0,5L fadøl (Aftale indgået udenom fanklubben)
eller
O'Learys: 38 kr. ved brug af greencard for en 0,6L fadøl + gratis popcorn (Aftale indgået med fanklubben)
Vælg selv
Redigeret af spursfc d. 28-03-2006 20:09 |
| |
|
|
| ossie |
Lagt på d. 28-03-2006 20:34
|
Administrator
Antal indlæg: 912
|
Fedt at høre at der var over 25 spurs-fans samlet på Cafe-sporten og 30-40 på O'learys, som fortabt sønderjyde kan man ikke blive andet end misundelig på den stemning der må have været.
Mht folks holdninger til stamsted, kan jeg kun henvise til Fanklubbens generalforsamling som bliver den 10. juni (undskyld i andre i bestyrelsen, hvis det ikke var 100% officielt endnu ) i Odense. Det er der diskussionen skal foregå. Jeg tror der er behov for dialog, da det umiddelbart virker som to forskellige typer af publikum mht alder mm.
Som det er nu er det et positivt problem som bestyrelsen ikke havde forudset da vi lavede aftalen med o'learys for under 1 år siden, hvor under 10 personer mødte op til generalforsamlingen
Men uanset hvor - hold kæft hvor kunne der komme gang i den hvis alle fra hovedstaden mødtes det samme sted
Og pladsmæssigt er o'learys vist bedst egnet til det
Redigeret af ossie d. 28-03-2006 21:24 |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 28-03-2006 21:26
|
Administrator
|
spursfc skrev:
Ja, så prøver I igen....
Jeg vil på bestyrelsens vegne endnu engang gøre opmærksom på at aftalen med Cafesporten er lavet uden godkendelse fra bestyrelsen.
O'Learys er WHD´s stamsted i hvert fald resten af denne sæson, og det håber jeg at WHD´s medlemmer vil støtte op omkring.
Cafesporten: Ja, 28 kr. for en 0,5L fadøl (Aftale indgået udenom fanklubben)
eller
O'Learys: 38 kr. ved brug af greencard for en 0,6L fadøl + gratis popcorn (Aftale indgået med fanklubben)
Vælg selv
Jeg ved ikke, hvorfor du skriver "Ja, så prøver I igen".
Jeg startede blot tråden, så vi også har en tråd, hvor vi kan gii' hinanden besked om hvorvidt vi kommer der til næste kamp - såvel som dem "på O'Leary's" har en. Ikke at det er nødvendigt, da de fleste af de faste kommer hver gang (sådan' er det vel ikke helt på O'Leary's - eller?), men eftersom jeg ikke selv er i byen på lørdag, ville jeg lige nævne det for dem. 
Mht. til rabat ordning, så har Levy ikke helt ret, når han siger, at WHD medlemmer automatisk får rabat. For at få rabatten skal man ha' et "Cafesporten kort" - det udstedes til én, hvis man opfylder kriteriet. Dvs. at man er Spurs fan. Om man så er medlem af WHD er sådan' set ligegyldigt. Med andre ord har aftalen intet med WHD at gøre, og er altså ikke lavet udenom nogen fanklub.
Har tidligere givet til kende, at jeg godt forstår og respekterer jeres ræsonement, og har ikke mere at sige dertil.
Mht. rygning, så ville undertegnet synes det var en fin ide, hvis CS indførte forbud, men er vist i undertal der....har dog hørt, at Carlo går med tanker i den retning. (not!) 
PS: Foretrækker at nyde mine øl uden popcorn. |
| |
|
|
| Kaninen |
Lagt på d. 28-03-2006 22:44
|
Bruger
Antal indlæg: 560
|
KenDoddsDadsDogsDead skrev:
PS: Foretrækker at nyde mine øl uden popcorn.
Jeg foretrækker øller, pocorn og andet godt uden røg  |
| |
|
|
| DenFede |
Lagt på d. 29-03-2006 08:57
|

Bruger
Antal indlæg: 5512
|
Uanset hvad der sker på generalforsamlingen mht stamsted, så vil jeg fortsat fremover frekventere O'Learys af følgende årsager:
1. Jeg kommer ikke for hyggens skyld - jeg kommer for at se bold og der er mulighederne størst på O'Learys qua antallet af skærme og siddepladser.
2. Det ligger mestcentralt for mig mht transport til Nordsjælland.
3. Jeg har absolut intet problem i, at stedet bliver røgfrit - tværtimod gælder jeg mig som et lille barn. |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 29-03-2006 12:02
|
Administrator
|
Den Fede - kan så udemærket forstå dig mht. punkt nr. 3. Ville ha' det på samme måde, og undrer mig da over, at lovforslaget skal indeholde den 100 kvm regel. Alt andet lige, så er det de færreste værtshuse og caféer, der overskrider 100 kvm. Event/koncept "pubber" som O'Leary's er grundet deres størrelse naturligvis undtaget, så tillykke med det!
Mht. til antallet af skærme, så har vi 2 store, samt 4 eller 5 fjernsyn, hvilket fuldt ud dækker behovet på de ca. 80 kvm som stedet er på. Desuden nyder vi at sekampene på Sky, da det alt andet lige er en bedre oplevelse.
Men tilbage til det, det handler om. Denne her tråd var ikke ment som andet, end det den giver sig ud for at være i overskriften. |
| |
|
|
| DenFede |
Lagt på d. 29-03-2006 12:15
|

Bruger
|
KenDoddsDadsDogsDead skrev:Men tilbage til det, det handler om. Denne her tråd var ikke ment som andet, end det den giver sig ud for at være i overskriften.
Og læg mærke til, at jeg heller ikke antyder andet 
Et hurtig spørgsmål mht plads etc - lad os nu rent hypotetisk forestille os, at Sporten blev stamsted for os fans i Kbh/Frb. Hvordan i alverden skal der kunne være plads til 70-80 mennesker derinde - hvis alle samtidig skal kunne se en skærm?
Og så arbejdes der stadig på at få Sky hos O'Leary's. Så den kan I ikke blive ved med at slå på  |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 29-03-2006 15:12
|
Administrator
|
Tror godt man kan klemme 70-80 mennesker derind, og eftersom skærmende er placeret lidt strategisk, er de synlige fra alle pladser. Når det så er sagt, så mener jeg ikke, at Cafesporten er velegnet som stamsted for alle Spurs fans i Kbh, hvilket jeg heller aldrig har hævdet.
Dog mener jeg, at det må være på sin plads, at den også bliver nævnt på denne side under steder/pubber (i lighed med andre steder, der måtte være), der viser kampene, når den nuværende aftale med O'Leary's udløber (ved slutningen af denne sæson, ikk'?). Hvis det så er et krav fra O'Leary's side, at de skal være det officielle og eneste stamsted for WHD i Kbh og omegn, og at der ikke må indgåes aftaler og skiltes med andre etablishmenter i byen, så mener jeg, at vi har et problem, der bør tages op til diskussion igen. En aftale er en aftale, sålænge den løber, hvorfor jeg hele tiden har kunnet se sagen fra jeres synspunkt. Og jeg er ikke i tvivl om, at det sikkert er et godt sted at se Spurs (Sky eller ej), og jeg håber da bestemt, at I også i fremtiden kan nyde samme fordele derinde som nu.
70-80 ville nu nok skulle sidde som sild i en tønde på Cafesporten.
DenFede skrev:
Og så arbejdes der stadig på at få Sky hos O'Leary's. Så den kan I ikke blive ved med at slå på 
Jo, sålænge I endnu ikke har fået Sky, så kan vi vel godt slå på den.  |
| |
|
|
| spursfc |
Lagt på d. 29-03-2006 16:34
|
[77].jpg)
Super Administrator
Antal indlæg: 4120
|
Det er ikke et krav fra O'Leary´s side er der kun skal være et stamsted i KBH, det er et krav fra et flertal i bestyrelsen. Grunden er jo som tidligere nævnt at vi forsøger ihærdigt at samle de københavnske fans. Er det ikke en god idé?
Hvis Frederiksberg fra din synsvinkel er at betragte som omegn, så skal der ifølge min egen synsvinkel kun være et stamsted. Derfor vil Cafesporten ikke komme til at fremgå af Pubguiden.
Redigeret af spursfc d. 29-03-2006 16:39 |
| |
|
|
| KenDoddsDadsDogsDead |
Lagt på d. 30-03-2006 09:19
|
Administrator
|
Personligt har jeg det sådan', at jeg ikke bryder mig særlig meget om såkaldte "Theme Pubs". Jeg finder dem ganske enkelt sterile og kedelige, hvorfor jeg til hver en tid vil foretrække et sted som Cafésporten fremfor O'Leary's. På det punkt tror jeg iøvrigt ikke, at jeg er den eneste, der har det sådan'.
Vil man så fastholde den regel, at der kun må laves medlemsaftaler med O'Leary's i Kbh og omegn (der menes her det, man også kalder Storkøbenhavn - dvs. inkl. Frederiksberg), selvom andre steder måtte tilbyde favorable aftaler, så synes jeg, at dem af os, der ikke bryder os om at se fodbolden omgivet af bordfodboldborde, poolborde, popcornmaskiner, høj og dårlig popmusik, lydtætte gardiner, amerikanske fodboldhjælme og andet plastikskrammel (og hvad der ellers måtte være af "herligheder" i det katalog, som de steder køber deres interiør fra), spillemaskiner mv., har et problem, da vi så er afskåret fra, at opnå nogle af de fordele, som et medlemsskab kunne gi'. |
| |
|
|
| Moulton |
Lagt på d. 30-03-2006 09:31
|

Bruger
|
hahahahahahah, Theme Pubs..! Det kan da godt være det er en kæde, men stemningen, faciliteterne og "sammenholdet" er i top. Det er jo bar et total lunkent argument for at vælge det ene frem for det andet.
Kom med et ordentligt argument, i stedet for at forgive at du fortrækker det ene frem for det andet. Du har sikkert heller aldrig været på O'learys.
Som tidligere sagt er det i orden vi er delt op i to grupper, og det er jo fedt når begge steder kan fylde op mod 40-50 til hver gang.
Redigeret af Moulton d. 30-03-2006 09:37 |
| |
|
|
| DenFede |
Lagt på d. 30-03-2006 12:00
|

Bruger
|
Enig med Moulton |
| |